Правила внутреннего распорядка

Правілы ўнутранага распарадку для навучэнцаў дзяржаўнай установы адукацыі «Узнацкая сярэдняя школа  Крупскага раёна”

1. Агульныя палажэнні 

1.1. Сапраўдныя правілы ўнутранага распарадку для навучэнцаў (далей - Правілы) распрацаваны ў адпаведнасці з Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, Статутам дзяржаўнай установы адукацыі «Узнацкая сярэдняя школа  Крупскага раёна”, іншымі нарматыўнымі прававымі актамі.

1.2. Правілы ўстанаўліваюць навучальны распарадак для навучэнцаў, вызначаюць асноўныя нормы і правілы паводзінаў у будынку, на тэрыторыі ўстановы, а таксама на пазаўрочных, пазакласных мерапрыемствах з удзелам навучэнцаў.

1.3. Мэты Правілаў:

- стварэнне спрыяльнай рабочай абстаноўкі, неабходнай для ажыццяўлення адукацыйнага працэсу;

- забеспячэнне паспяховага засваення вучнямі адукацыйных праграм;

- выхаванне павагі да асобы, яе правах;

- удасканаленне культуры паводзін і навыкаў зносін.

1.4. Дысцыпліна ва ўстанове падтрымліваецца на аснове павагі чалавечай годнасці ўсіх удзельнікаў адукацыйнага працэсу (навучэнцаў, педагогаў, законных прадстаўнікоў вучняў). Прымяненне метадаў фізічнага і псіхалагічнага гвалту ва  ўстанове недапушчальна.

2. Асноўныя абавязкі навучэнцаў

2.1. Навучэнцы абавязаны:

- выконваць Статут установы адукацыі, рашэнні педагагічнага савета, дадзеныя Правілы, правілы пажарнай бяспекі, выконваць патрабаванні кіраўніцтва і педагогаў у мэтах забеспячэння бяспекі адукацыйнага пра-цэсу;

- паводзіць сябе ва ўстанове і па-за ёй так, каб не згубіць свае гонар і годнасць, не запляміць добрае імя школы;

- наведваць заняткі ў прызначаны для гэтага час, іншыя формы адукацыйнага працэсу і не прапускаць іх  без паважлівай прычыны. У выпадку пропуску навучэнец прад’яўляе класнаму кіраўніку даведку з медыцынскай установы або заяву бацькоў (асоб, якія іх замяняюць) аб прычыне адсутнасці;

- знаходзіцца ва ўстанове на працягу навучальнага часу, прадугледжанага раскладам. Пакідаць ўстанову ў вызначаны час магчыма толькі з дазволу класнага кіраўніка або дырэктара;

- добрасумленна вучыцца, асвойваць вучэбную праграму, своечасова і якасна выконваць дамашнія заданні, грамадскія даручэнні;

- удзельнічаць у самаабслугоўванні і грамадска карыснай працы;

- вітацца з работнікамі і наведвальнікамі ўстановы, праяўляць павагу да старэйшых, клапаціцца пра малодшых. Навучэнцы саступаюць дарогу педагогам, дарослым, старэйшыя навучэнцы - малодшым, хлапчукі- дзяўчынкам;

- вырашаць спрэчныя і канфліктныя сітуацыі мірна, на прынцыпах узаемнай павагі, з улікам поглядаў ўдзельнікаў спрэчкі. Калі такое немагчыма – звяртацца за дапамогай да класнага кіраўніка, да спецыялістаў сацыяльна-педагагічнай і псіхалагічнай службы, да кіраўніцтва ўстановы;

- берагчы маёмасць ўстановы, аказваць пасільную дапамогу ў яе рамонце, акуратна ставіцца як да сваёй, так і да чужой маёмасці;

- сачыць за сваім знешнім выглядам, прытрымлівацца дзелавога стылю ў адзенні;

2.2. забараняецца:

- праносіць у школу забароненыя да захоўвання і выкарыстання навучэнцамі ў перыяд знаходжання ў школе алкагольныя, слабаалкагольныя напоі або піва, тытунёвыя вырабы, электронныя сістэмы курэння, вадкасці для электронных сістэм курэння, сістэм для спажывання тытуню; агнястрэльную зброю любога віду, газавую зброю, боепрыпасы любога выгляду або выбуховыя рэчывы (альбо іх імітатары або муляжы); запалкі, запальніцы, лёгкаўзгаральныя рэчывы; аэразольныя балончыкі з рэчывамі раздражняльнага дзеяння; халоднуя зброю, колючыя, якія сякуць, рэжучыя прадметы (альбо іх імітатары або муляжы); хімічныя і атрутныя рэчывы; наркатычныя сродкі, псіхатропныя рэчывы, іх прэкурсоры і аналагі, таксічныя або іншыя адурманьваючыя рэчывы; прыналежнасці для азартных гульняў; не выкарыстоўваць сродкі мабільнай сувязі падчас вучэбных заняткаў і перапынкаў паміж імі;

- курыць у будынку, на тэрыторыі ўстановы і ў іншых грамадскіх месцах;

- выкарыстоўваць ненарматыўную лексіку;

- прыходзіць ва ўстанову у бруднай, мятай вопратцы, непрыстойна кароткай або адкрытай адзежы, адкрыта дэманстраваць прыналежнасць да розных субкультур, якім бы там ні было рэлігійным плыням і г.д .;

- хадзіць па ўстанове без патрэбы ў верхняй вопратцы і галаўных уборах;

- гуляць у азартныя гульні, праводзіць аперацыі спекулятыўнага характару. У адваротным выпадку класныя кіраўнікі, настаўнікі, дзяжурныя педагогі могуць забраць маёмасць да прыходу законных прадстаўнікоў навучэнца.

3. Асноўныя  правы навучэнцаў

3.1. Навучэнцы маюць права на:

- атрыманне адукацыі ў адпаведнасці з адукацыйнымі праграмамі;

- ахову жыцця і здароўя падчас адукацыйнага працэсу;

- карыстанне падручнікамі і навучальнымі дапаможнікамі;

- канікулы;

- атрыманне платных паслуг у сферы адукацыі;

- бясплатнае карыстанне бібліятэкай, вучэбнай і спартыўнай базай установы;

- атрыманне сацыяльна-педагагічнай і псіхалагічнай дапамогі з боку спецыялістаў ўстановы;

- заахвочванне за поспехі ў вучэбнай, спартыўнай, культурна-масавай, грамадскай, даследчай дзейнасці, а таксама ў іншых адукацыйных мерапрыемствах;

- удзел у кіраванні ўстановай;

- удзел у алімпіядах, конкурсах, турнірах, аглядах, фестывалях, выставах, канферэнцыях, семінарах і ў іншых адукацыйных мерапрыемствах, у спартыўна-масавай, грамадаскай, даследчай, інавацыйнай дзейнасці;

- удзел у дзіцячых, маладзёжных і іншых грамадскіх аб'яднаннях, дзейнасць якіх не супярэчыць заканадаўству Рэспублікі Беларусь;

- iншыя правы навучэнцаў устанаўліваюцца Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, іншымі актамі заканадаўства, устаноўчымі дакументамі і іншымі лакальнымі нарматыўнымі прававыми актамі ўстановы.

4. Прыход і адыход навучэнцаў

4.1. Прыходзіць варта за 10-15 хвілін да пачатку вучэбных заняткаў, мець ахайны выгляд і акуратную прычоску.

4.2. Неабходна мець з сабой дзённік (асноўны дакумент навучэнца) і ўсе неабходныя для вучэбных заняткаў прыналежнасці.

4.3. Навучэнцы штодня карыстаюцца гардэробам, пакідаючы ў ім верхнюю вопратку. Забаронена пакідаць у гардэробе мабільныя тэлефоны, ключы, грошы і іншыя каштоўныя рэчы.

4.4. Перад пачаткам навучальных заняткаў навучэнцы павінны пазнаёміцца  з раскладам і прыбыць да вучэбнага класа, увайсці ў вучэбны клас і падрыхтавацца да навучальнага занятку да званка.

4.5. Пасля заканчэння вучэбных заняткаў, класных гадзін, факультатыўных заняткаў, фізкультурна-аздараўленчых, спартыўна-масавых, культурна-масавых мерапрыемстваў, трэба забраць адзенне з гардэроба, акуратна апрануцца і пакінуць ўстанову, выконваючы правілы ветлівасці.

4.6. Пасля заканчэння заняткаў неабходна перамяшчацца па школьнай тэрыторыі толькі па тратуарнай дарожцы, не граць у снежкі, не лазіць на плот, не смеціць. Забараняецца хадзіць па газонах, клумбах, ламаць дрэвы, у зімовы час – не лазіць па гурбах.

5. Знешні выгляд навучэнцаў

5.1. У 1-11-х класах навучэнцы выкарыстоўваюць дзелавы стыль адзення – гэта строгі, вытрыманы стыль, прызначаны для наведвання навучэнцамі вучэбных заняткаў. Адзенне дзелавога стылю можа быць выканана з тканін рознай структуры - воўны, паўшэрсці, бавоўны, камбінаваных тканін, у рознай каляровай аднатоннай гаме, ўключаць элементы з тканін у клетку, але быць не стракатай і не абуральна яркай. Абутак гэтак жа павінен адпавядаць дзелавому стылю адзення.

5.2. Для дзяўчынак (дзяўчат) у камплект адзення могуць уваходзіць пінжак, камізэлька, спадніца, штаны, блузка з кароткімі  і доўгімі рукавамі, сарафан. У зімовы час дапускаюцца трыкатажны швэдар ці камізэлька.

5.3. Для хлопчыкаў (юнакоў) у камплект адзення ўваходзяць пінжак, камізэлька, штаны, кашуля з кароткімі і доўгімі рукавамі, гальштук. У зімовы час дапускаюцца трыкатажны швэдар і камізэлька.

5.4. У адзежы дзелавога стылю не дапускаюцца: спартыўны абутак; рэчы, якія маюць яркія і абстрактныя малюнкі; джынсы; спартыўнае і іншае адзенне спецыяльнага прызначэння. Не рэкамендуецца ўжываць залішнюю касметыку, не насіць шмат упрыгожванняў.

5.5. На святочныя мерапрыемствы, канцэрты навучэнцы выбіраюць адзенне па сваім меркаванні, але ў рамках прыстойнасці.

6. Паводзіны  вучняў на вучэбных занятках

6.1. Навучэнцы займаюць свае месцы ў кабінеце так, як гэта ўсталёўвае класны кіраўнік або настаўнік па прадмеце, з улікам псіхафізічных асаблівасцей вучняў і іх здароўя.

6.2. Кожны настаўнік вызначае спецыфічныя правілы пры правядзенні заняткаў па сваім прадмеце, якія не павінны супярэчыць нормам і правілам бяспекі і іншым нарматыўным дакументам. Гэтыя правілы абавязковыя для выканання ўсімі навучэнцамі, навучэнцамі ў дадзенага настаўніка.

6.3. За кожным навучэнцам ў кабінетах замацавана пэўнае месца. Кожны навучэнец адказвае за захаванне і санітарны стан свайго працоўнага месца.

6.4. Перад пачаткам навучальных заняткаў навучэнцы павінны падрыхтаваць сваё працоўнае месца і ўсё неабходнае для работы ў класе.

6.5. Пры ўваходзе настаўніка ў клас навучэнцы ўстаюць у знак прывітання і садзяцца пасля таго, як настаўнік адкажа на прывітанне і дазволіць сесці. Падобным чынам навучэнцы вітаюць любога дарослага чалавека, які ўвайшоў у клас падчас заняткаў.

6.6. У выпадку спазнення на вучэбны занятак навучэнец павінен пастукацца ў дзверы вучэбнага класа, зайсці, прывітацца  з настаўнікам, папрасіць прабачэння за спазненне і папрасіць дазволу сесці на месца.

6.7. Час вучэбных заняткаў павінен выкарыстоўвацца толькі для навучальных мэтаў. Нельга шумець, адцягваць іншых староннімі гутаркамі, гульнямі і іншымі справамі, калі яны не адносяцца да навучальнага занятку.

6.8. Калі адсутнічае на ўроку настаўнік, стараста класа на працягу 5 хвілін павінен паведаміць пра гэта дырэктару.

6.9. Па першым патрабаванні настаўніка (класнага кіраўніка) павінен прад'яўляцца дзённік. Любыя запісы ў дзённіках навучэнцамі павінны выконвацца акуратна. Пасля кожнага вучэбнага тыдня законныя прад-стаўнікі непаўналетняга навучэнца ставяць свой подпіс у дзённіку.

6.10. Пры гатоўнасці задаць пытанне або адказаць варта падняць руку і атрымаць дазвол настаўніка.

6.11. Калі вучню неабходна выйсці з класа, ён павінен папрасіць дазволу настаўніка.

6.12. Званок з навучальных заняткаў – гэта сігнал для настаўніка. Толькі калі настаўнік абвесціць пра канчатак навучальнага занятка, навучэнцы маюць права ўстаць, навесці чысціню і парадак на сваім працоўным месцы, выйсці з класа.

6.13. Вучні павінны мець спартыўную форму і абутак для вучэбных заняткаў па фізічнай культуры і здароўю, а таксама спецыяльную вопратку для вучэбных заняткаў па працоўным навучанні. Пры адсутнасці спартыўнага  адзення навучэнцы знаходзяцца ў спартыўнай зале, але да заняткаў не дапускаюцца. Навучэнцы, вызваленыя ад заняткаў фізічнай культурай, абавязкова прысутнічаюць на ўроку. Без дазволу настаўніка ў спартыўную залу заходзіць забараняецца.

6.14. Забараняецца падчас вучэбных заняткаў:

6.13.1. есці у класах, жаваць жавальную гумку;

6.13.2. карыстацца мабільнымі тэлефонамі і іншымі прыладамі , якія  не адносяцца да адукацыйнага працэсу. Варта адключыць і прыбраць усе тэхнічныя прылады (плэеры, навушнікі, планшэты, гульнявыя прыстаўкі і інш.). Перавесці мабільны тэлефон у ціхі рэжым і прыбраць яго са стала ў партфель. Пры неабходнасці выкарыстання падчас ўрока мабільнага тэлефона дазвол на яго выкарыстанне выдае дырэктар установы пры непасрэдным звароце да дырэктара настаўніка, які выкладае вучэбны прадмет. У выпадку парушэння дадзеных правілаў настаўнік мае права выключыць тэхнічную  прыладу на час навучальнага занятка.   Пры неаднаразовым парушэнні гэтых патрабаванняў прылада вяртаецца навучэнцу толькі ў прысутнасці законных прадстаўнікоў непаўналетняга.

7. Паводзіны  навучэнцаў на перапынку

7.1. Навучэнцы абавязаны выкарыстоўваць час перапынку для адпачынку.

7.2. Пры руху па калідорах, праходах неабходна прытрымлівацца правага боку.

7.3. Пры руху па лесвіцах недапушчальна  бегчы, штурхацца. 

7.4. На перапынках навучэнцы павінны знаходзіцца на паверсе, дзе праводзіцца наступны ўрок.

7.5. Падчас перапынкаў навучэнцам забараняецца:

- шумець, перашкаджаць адпачываць іншым, бегаць па лесвіцах, паблізу аконных праёмаў і ў іншых месцах, не прыстасаваных для гульняў;

- штурхаць адзін аднаго, кідацца прадметамі і прымяняць фізічную сілу для вырашэння любых праблем;

ужываць непрыстойныя выразы і жэсты ў адрас любых асоб, запалохваць, займацца вымагальніцтвам.

Парушэнне дадзенага пункта цягне за сабой прымяненне мер, прадугледжаных заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.

7.6. Дзяжурны па класе на перапынку знаходзіцца ў класе, забяспечваючы парадак у класе, дапамагае настаўніку. Пасля заканчэння ўсіх заняткаў мые дошку, прыбірае клас.

8. Паводзіны вучняў у сталовай 

8.1. Навучэнцы выконваюць правілы гігіены: уваходзяць у памяшканне сталовай без верхняй вопраткі, мыюць рукі перад ежай, гучна не размаўляюць.

8.2. Паважліва ставяцца да работнікаў сталовай.

8.3. Навучэнцы выконваюць патрабаванні работнікаў сталовай, праяўляюць увагу і асцярожнасць пры ўжыванні гарачых і вадкіх страў.

8.4. Ужываць ежу і напоі, набытыя ў сталовай і прынесеныя з сабой, дазваляецца толькі ў сталовай.

8.5. Кожны навучэнец прыбірае за сабой сталовыя прыналежнасці і посуд пасля ежы, ставіць на месца лаўкі.

9. Паводзіны  вучняў у час правядзення пазаўрочных, пазакласных мерапрыемстваў

9.1. Перад правядзеннем мерапрыемстваў навучэнцы абавязаны праходзіць навучанне мерам бяспечных паводзін.

9.2. Варта строга выконваць усе ўказанні кіраўніка групы пры правядзенні масавых мерапрыемстваў, пазбягаць любых дзеянняў, якія могуць быць небяспечныя для ўласнага жыцця і для навакольных.

9.3. Вучні павінны выконваць дысцыпліну, прытрымлівацца ўстаноўленых маршрутаў руху, заставацца ў размяшчэнні групы, калі гэта вызначана кіраўніком групы.

9.4. Неабходна строга выконваць правілы асабістай гігіены, своечасова паведамляць кіраўніку групы пра пагаршэнне здароўя або траўмы.

9.5. Вучні павінны паважаць мясцовыя традыцыі, беражліва ставіцца да прыроды, помнікаў гісторыі і культуры, да асабістай і групавой маёмасці.

9.6. Забараняецца ўжываць адкрыты агонь (паходні, свечкі, феерверкі, хлапушкі, вогнішчы і інш.), ладзіць светлавыя эфекты з ужываннем хімічных, піратэхнічных і іншых сродкаў, здольных выклікаць узгаранне.

10. Дзяжурства навучэнцаў па ўстанове адукацыі

10.1. Дзяжурства ажыццяўляецца навучэнцамі 8 - 11 класаў.

10.2. У абавязкі дзяжурнага па школе ўваходзіць: сачыць за парадкам і чысцінёй на замацаваным за ім участку; аказваць дапамогу ў арганізацыйных момантах педагагічным работнікам ці адміністрацыі.

10.3. Дзяжурны не мае права прымяняць фізічную сілу пры спыненні парушэнняў з боку вучняў.

11. Дысцыплінарная адказнасць навучэнцаў

11.1. Падставай для прыцягнення навучэнца да дысцыплінарнай адказнасці з'яўляецца супрацьпраўнае, віноўнае (наўмыснае ці па неасцярожнасці) невыкананне або неналежнае выкананне абавязкаў, ўскладзеных на яго актамі заканадаўства, устаноўчымі дакументамі і іншымі лакальнымі нарматыўнымі прававымі актамі ўстановы ў выглядзе наступных дзеянняў (бяздзейнасці ):

- спазненне або няяўка без паважных прычын на навучальныя заняткі;

- парушэнні дысцыпліны ў ходзе адукацыйнага працэсу;

- невыкананне без паважных прычын законнага патрабавання педагагічнага работніка;

- абразы ўдзельнікаў адукацыйнага працэсу;

- распаўсюджанне інфармацыі, якая наносіць шкоду здароўю навучэнцаў;

- псаванне будынка, збудаванняў, абсталявання або іншай маёмасці ўстановы;

- невыкананне (парушэнне) патрабаванняў заканадаўства аб ахове здароўя, пажарнай беспекі;

- распіццё алкагольных напояў, слабаалкагольных напояў, піва, ужыванне наркатычных сродкаў, псіхатропных, таксічных, курыльных сумесяў і іншых адурманьваючых рэчываў у будынку і на іншай тэрыторыі ўстановы або з'яўленне ў названых месцах у стане алкагольнага, наркатычнага або таксічнага ап'янення;

- курэнне (спажыванне) тытунёвых вырабаў у будынку і на іншай тэрыторыі ўстановы;

- іншых супрацьпраўных дзеянняў (бяздзейнасці).

11.2. За здзяйсненне навучэнцамі дысцыплінарнай правіны усталёўваецца дысцыплінарная адказнасць, якая выяўляецца ў прымяненні да яго мер дысцыплінарнага спагнання.

11.3. Да дысцыплінарнай адказнасці прыцягваецца навучэнец, які дасягнуў да моманту здзяйснення дысцыплінарнай  правіны ўзросту чатырнаццаці гадоў.

1.4. Да вучня, які здзейсніў дысцыплінарную правіну і якая не дасягнула да моманту яго здзяйснення вызначанага ўзросту, з якога настае дысцыплінарная адказнасць, могуць прымяняцца меры педагагічнага  ўздзеяння (гутарка, абмеркаванне на педагагічным савеце, на савеце па прафілактыцы безнагляднасці  і правапарушэнняў непаўналетніх і іншыя меры педагагічнага ўздзеяння,  якія не супярэчаць заканадаўству).

11.5. За здзяйсненне дысцыплінарнай правіны да вучняў могуць быць ужытыя наступныя меры дысцыплінарнага спагнання:

- заўвага;

- вымова;

- адлічэнне.

11.6. Адлічэнне як мера дысцыплінарнай адказнасці можа быць прыменена за:

- працяглую адсутнасць без паважных прычын на вучэбных занятках на працягу навучальнага года;

- сістэматычнае (паўторнае на працягу навучальнага года) невыкананне або неналежнае выкананне абавязкаў навучэнца, калі да яго раней прымяняліся меры дысцыплінарнага спагнання.

11.7. Адлічэнне як мера дысцыплінарнага спагнання не прымяняецца да:

- навучэнцаў, якія не завяршылі засваенне зместу адукацыйнай праграмы базавай адукацыі;

- навучэнцаў, якія не дасягнулі ўзросту шаснаццаці гадоў.

11.8. Права выбару меры дысцыплінарнага спагнання належыць дырэктару ўстановы. Пры выбары меры дысцыплінарнага спагнання павінны ўлічвацца цяжар дысцыплінарнай правіны, прычыны і абставіны, пры якіх яна здзейснена, папярэднія паводзіны навучэнца.

11.9. Навучэнец, прыцягнуты да дысцыплінарнай адказнасці, лічыцца невінаватым, пакуль яго віна не будзе даказаная і ўсталяваная загадам аб ўжыванні меры дысцыплінарнага спагнання, выдадзеным дырэктарам установы.

11.10. Навучэнец, прыцягнуты да дысцыплінарнай адказнасці, не павiнен даказваць сваю невіноўнасць. Неадхільныя сумневы ў вінаватасці навучэнца, які прыцягваецца да дысцыплінарнай адказнасці, тлумачацца ў яго карысць.

11.11. Навучэнец, прыцягнуты да дысцыплінарнай адказнасці, законныя прадстаўнікі непаўналетняга навучэнца, які прыцягваецца да дысцыплінарнай адказнасці, маюць права:

- знаёміцца ??з усімі матэрыяламі, якія пацвярджаюць віну навучэнца, здымаць з іх копіі;

- даваць тлумачэнні і прадстаўляць доказы альбо адмовіцца ад дачы тлумачэнняў;

- быць заслуханым у ходзе любога разбору, які закранае іх інтарэсы, прысутнічаць на ім;

- атрымаць юрыдычную дапамогу ў адпаведнасці з заканадаўствам;

- азнаёміцца ??з загадам аб ўжыванні меры дысцыплінарнага спагнання і атрымаць яго копію;

- абскардзіць загад аб ўжыванні меры дысцыплінарнага спагнання.

11.12. Нагодамі для прыцягнення навучэнца да дысцыплінарнай адказнасці могуць служыць паведамленні мясцовых выканаўчых і распарадчых органаў, праваахоўных органаў, іншых дзяржаўных арганізацый, дакладныя запіскі педагагічных і іншых работнікаў установы.

11.13. Да прымянення дысцыплінарнага спагнання дырэктар установы абавязаны паведаміць аднаго з законных прадстаўнікоў непаўналетняга навучэнца аб магчымасці прыцягнення гэтага непаўналетняга  да дысцыплінарнай адказнасці, запатрабаваць у навучэнца тлумачэнне ў пісьмовай форме, якое навучэнец мае права прадставіць на працягу пяці каляндарных дзён. Пры адмове навучэнца даць тлумачэнне складаецца акт, які падпісваецца трыма асобамі з ліку работнікаў установы.

11.14. Адмова навучэнца даць тлумачэнне ў пісьмовай форме не перашкаджае ўжыванню да яго меры дысцыплінарнага спагнання.

11.15. За кожную дысцыплінарную правіну можа быць прыменена толькі адна мера дысцыплінарнага спагнання.

11.16. Прымяненне адлічэння ў якасці меры дысцыплінарнага спагнання да непаўналетняга  вучня дапускаецца толькі пасля паведамлення ўстановы адукацыі  камісіі па справах непаўналетніх і ўпраўленню па адукацыі, спорце і турызме.

11.17. Рашэнне аб прымяненні меры дысцыплінарнага спагнання да вучня прымаецца на падставе матэрыялаў, якія змяшчаюць фактычныя доказы здзяйснення ім дысцыплінарнай правіны.

11.18. Дырэктар установы мае права, а па ініцыятыве навучэнца, які прыцягваецца да дысцыплінарнай адказнасці (законнага прадстаўніка непаўналетняга навучэнца, які прыцягваецца да дысцыплінарнай адказнасці), абавязаны асабіста заслухаць тлумачэнні навучэнца, яго заявы, скаргі.

11.19. Навучэнец можа быць прыцягнуты да дысцыплінарнай адказнасці не пазней аднаго месяцу са дня выяўлення дысцыплінарнай правіны (дзень, калі аб правіне стала або павінна было стаць вядома педагагічнаму работніку ўстановы, не лічачы часу хваробы навучэнца, знаходжання яго на канікулах).

Дысцыплінарнае спагнанне да непаўнагадовага вучня можа быць ўжыта ня раней, чым праз сем каляндарных дзён пасля накіравання апавяшчэння аднаму з яго законных прадстаўнікоў.

11.20. Меры дысцыплінарнага спагнання да вучня не могуць быць ужытыя пазней за шэсць месяцаў са дня здзяйснення дысцыплінарнай правіны.

11.21. Рашэнне аб прымяненні меры дысцыплінарнага спагнання да вучня афармляецца загадам дырэктара ўстановы, у якім павінны змяшчацца звесткi аб навучэнцы, прыцягнутым  да дысцыплінарнай адказнасці, аб здзейсненай дысцыплінарнай правіне, форме віны (намер або неасцярожнасць), доказу віны, указанне меры дысцыплінарнага спагнання.

11.22. Загад дырэктара ўстановы аб ўжыванні меры дысцыплінарнага спагнання аб'яўляецца навучэнцу пад подпіс на працягу трох каляндарных дзён. Навучэнец, не азнаёмлены з загадам аб прымяненні меры дысцыплінарнага спагнання, лiчыцца не прыцягнутым да дысцыплінарнай адказнасці. Адмова навучэнца ад азнаямлення з загадам афармляецца актам, які падпісваецца трыма асобамі з ліку работнікаў установы.

11.23. У тэрмін, устаноўлены для аб'явы загаду аб ўжыванні меры дысцыплінарнага спагнання, не ўваходзіць час хваробы навучэнца, знаходжання яго на канікулах.

11.24. Установа на працягу пяці каляндарных дзён з дня прыцягнення да дысцыплінарнай адказнасці непаўналетняга навучэнца інфармуе пра гэта ў пісьмовай форме аднаго з яго законных прадстаўнікоў.

11.25. Звесткі пра ўжыванне меры дысцыплінарнага спагнання заносяцца ў асабістую справу навучэнца.

11.26. Рашэнне аб прымяненні меры дысцыплінарнага спагнання да вучня можа быць абскарджана навучэнцам; асобай, адлічанай  з установы; законным прадстаўніком непаўналетняга вучня; законным прадстаўніком непаўналетняй асобы, адлічанага з установы, у вышэйшую арганiзацыю або суд на працягу аднаго месяца.

11.27. Навучэнец лiчыцца не прыцягнутым да дысцыплінарнай адказнасці, калі на працягу аднаго года з дня прымянення да яго меры дысцыплінарнага спагнання ён не будзе паўторна прыцягнуты да дысцыплінарнай адказнасці. Пры гэтым дысцыплінарнае спагнанне пагашаецца аўтаматычна без выдання загаду.

11.28. Дырэктар установы, які ўжыў меру дысцыплінарнага спагнання да вучня, мае права зняць яе датэрмінова па ўласнай ініцыятыве або па просьбе навучэнца.

11.29. Датэрміновае зняцце дысцыплінарнага спагнання афармляецца загадам дырэктара ўстановы.

11.30. У выпадку нанясення шкоды маёмасці ўстановы, законныя прадстаўнікі вучня абавязаны яе пакрыць.

12.Заключнае палажэнне

12.1. Правілы дзейнічаюць на ўсёй тэрыторыі дзяржаўнай установы адукацыі “Узнацкая сярэдняя школа  Крупскага раёна” і распаўсюджваюцца на ўсе мерапрыемствы з удзелам  навучэнцаў установы.

12.2. Правілы размяшчаюцца на афіцыйным сайце ўстановы, вывешваюцца ва ўстанове на бачным  месцы.